Vores dagtilbud

Børnehuset Kagsmosen/Solstrålen er beliggende centralt i Herlev få minutters gang fra station. Vi er opdelt i to afdelinger. Afdeling Solstrålen rummer 3 grupper; en vuggestue med 12 børn, en børnehave med op til 20 børn og en specialgruppe med 9 pladser. Afdeling Kagsmosen som ligger kun 2 minutters gang fra afdeling Solstrålen, rummer 2 vuggestuegrupper med 12 børn og 4 børnehavegrupper med mellem 16 og 20 børn på hver stue. Herudover har vi 3 pladser til enkeltintegrerede børn (børn der er visiteret med et særligt behov, men som går i alm. Børnegruppe)

I afdeling Kagsmosen er vores ene børnehavegruppe, skolegruppe. Det betyder at man starter i den almindelige børnehavegruppe når man er ca. 2,10 år gammel, 1. maj, året inden skolestart flytter man så ind i skolegruppen, som har målrettede aktiviteter efter aldersgruppen.

I afdeling Solstrålen er skolegruppen sammen med den øvrige børnehavegruppe da børnetallet er noget lavere, i stedet for prioriteres der skolegruppe to formiddage om ugen, og der planlægges aktiviteter på tværs af husene, for at stimulere relationerne på tværs forud for skolestart, da en stor andel af vores børn skal gå på samme skole.

Vi anbefaler alle forældre at læse vores pædagogiske læreplan som også findes på vores hjemmeside. Her fortæller vi mere om vores praksis, børnenes spor, overgang fra vuggestue til børnehave m.m.