Hverdagen

I begge vores huse starter vi dagen med morgenmad til de tidlige børn, her er vi altid samlet på en stue eller i fællesrummet. I afd. Kagsmosen lukker morgenmaden 7.30, og børnehaver og vuggestuer går hver til sit. I afd. Solstrålen er vi samlet i fællesrummet til kl.8, herefter går børnehaven og vuggestuen hver til sit.

Kl. 09.00 holder vi samling på alle stuer, og derfor vil vi gerne have at jeres barn er afleveret før 9, medmindre andet er aftalt. I forbindelse med samling tilbydes børnene et stykke formiddagsmad, efter samling starter vi dagens aktiviteter. Vi spiser frokost kl.11.00 og i begge huse for vi hjemmelavet mad, varm mad 3 dage om ugen og rugbrød 2 dage. Har jeres barn allagener eller religiøse forhold, så tal med stuen herom, og de formidler det til køkkenet.

Efter frokost sover de mindste børn til middag i enten barnevogn eller på en lille seng på stuen, børnehavebørnene er ofte på legepladsen i tidsrummet 12.00-13.30, her arrangeres der aktiviteter, eller man kan lade den frie leg og fantasien danne rammerne for udelivet. Ofte afholder vi i afd. Kagsmosens børnehave bål dag, og gerne med besøg fra Solstrålen.

Kl. 14 holdes der eftermiddagsmad og historielæsning, efter eftermiddagsmaden begynder de første børn at blive hentet, og der laves mindre aktiviteter på stuerne eller ude på legepladsen. Ca. 16.00 samles børnene på en stue eller uden for.

Vi vil gerne værne om relationen og den tætte kontakt til børnene, derfor vil vi gerne undgå forstyrrelser under vores aktiviteter, og vil derfor bede om at undgå aflevering i tidsrummet 09.00-09.30 og afhentning ml. 14.00-14.30. Vi ved godt at det ikke altid er muligt, men det er en kæmpe hjælp til os, da det skaber en stor forstyrrelse fx i forbindelse med samling, hvis et barn afleveres og børnegruppen bliver distraherede.