Sygdom

Hvis jeres barn er syg, vil vi gerne bede jer om at skrive det i Aula så tidligt som muligt, så vi kan planlægge aktiviteter og personalefordeling efter børnetallet. Ved vores indgangsdøre står der spritdispensere vi gerne ser forældre bruger, og ved ankomst til institutionen må i gerne hjælpe jeres barn med at vaske hænder inden det kommer ind på stuen (i afd. Kagsmosen ligge badeværelset i vuggestuen, inde på stuen, og her vil personalet hjælpe jeres børn efter aflevering)

Er jeres barn syg, er det jer som forældre der vurdere hvornår jeres barn er rask, og klar til institutionslivet. Har de haft feber anbefaler vi altid 24 timer feberfri, og ved dårlig mave, skal der være fast afføring igen før barnet kommer i institution. Hvis vi oplever at et barn er skidt tilpas i institutionen, vil vi ringe til jer, så i hurtigst muligt kan afhente barnet. Man kan godt være syg uden at have feber, og når vi ringer et barn hjem, er det fordi vi vurderer at barnet ikke kan deltage i institutionen aktiviteter og hverdagsliv.